Crossfit Wall balls

Få pulsen op og få forbedret din eksplosive kraft, muskelopbygning og balanceevne gennem træning med wall balls.

Træning med wall balls er ikke forbeholdt dedikerede crossfittere. Derimod er det for alle, der ønsker at gøre deres træning mere varieret og effektiv. I vores udvalg finder du wall balls til både begyndere og øvede, så vær ikke i tvivl om, at vi også har en wall ball, der passer til dit nuværende niveau.

Læn dig tilbage og gå på opdagelse i vores interessante udvalg – vi tilbyder bl.a. wall balls fra LMX. og Crossmaxx.

Hvad er en wall ball?

En wall ball er en mellemstor træningsbold, der typisk enten byder på skum- eller sandfyld.

Wall balls egner sig bedst til funktionel træning, herunder crossfit, men det er også muligt at bruge boldene som ekstra vægt ved eksempelvis løb eller sit-ups. Ofte vejer wall balls et sted mellem 2 og 12 kg.

Som navnet antyder, så er wall balls egnet til at blive kastet ind på væggen. Det kan umiddelbart lyde trivielt at kaste en bold ind på en væg og gribe den igen, men undervurdér ikke, hvor effektivt det kan være. I et senere afsnit kommer vi ind på, hvilke øvelser der kan laves med en wall ball.

Wall balls bruges i dag hovedsageligt i crossfitcentre og fitnesscentre. Boldene egner sig dog også godt til personlig træning og small group træning.

Øvelser med wall balls

Rigtig mange forbinder træning med wall balls med én bestemt øvelse – øvelsen, hvor du kaster bolden op ad en væg og griber med dybe squats. Det er bestemt også en god og effektiv øvelse, men det er ikke den eneste øvelse, der kan laves med en wall ball.

En anden populær øvelse er side throws. Her kaster du bolden ind med en roterende bevægelse i hoftehøjde. Det er også værd at fremhæve crunch throws, hvor du siddende kaster bolden op i luften og griber den igen, når du laver en mavebøjning. Du kan også bruge denne bold som ekstra vægt, når du squatter, eller du kan bruge bolden til skulderpres.

Der er mange muligheder med en wall ball, så lad din fantasi få frit løb. Vær dog opmærksom på, at en wall ball ikke kan bruges som slam ball (hvor du kaster bolden direkte i gulvet).

Valg af wall ball

En wall ball er ikke bare en wall ball, selvom mange af boldene udadtil kan minde meget om hinanden. For at finde den rette bold skal der gøres nogle forskellige tanker og overvejelser om egne behov, nuværende styrkeniveau m.v.

Vær opmærksom på følgende faktorer ved valg af wall ball:

  • Vægt – Det allervigtigste ved valg af en wall ball er vægten. Bolden skal være tilstrækkelig tung til, at du bliver udfordret, men ikke så tung, at du ikke kan udføre øvelserne roligt og kontrolleret. Vælg vægt ud fra, hvilke øvelser du vil lave, og hvilket niveau du er på. Vi forhandler bl.a. wall balls med en vægt på 2, 4, 6, 8, 9, 10 og 12 kg. Pas på med at vælge for tungt, da wall ball træning ofte er forbundet med mange gentagelser.
  • Materiale – Vær dernæst opmærksom på boldens materiale(r), både indvendigt og udvendigt. Materialesammensætningen har bl.a. betydning for boldens form, greb og slidstyrke. I vores sortiment finder du en række yderst slidstærke wall balls, der bl.a. kommer med dobbeltsyninger.
  • Vægtbalance – Sørg også for at vælge en wall ball, der har en god vægtbalance. Hvis bolden har en god balance, vil den altid returnere fra væggen, så den er let at gribe.

Shop slidstærke wall balls til dit homegym eller fitnesscenter

Hos Fitness Engros forhandler vi kvalitetsrigtige wall balls til både private og erhverv. Hvad end det derfor er et større eller mindre antal bolde til wall ball træning, du er på udkig efter, så kan vi levere varen.

Tjek vores udvalg af wall balls ud og afgiv en bestilling i dag.