Fitnessfaciliteter er en vigtig del af hotellets branding
Hotel-fitness er efterhånden et udbredt fænomen. De fleste gæster forventer et fitnesslokale, som fuldt ud er på niveau med kommercielle fitnesscentre. Fitnesslokalet skal gerne være i linje med hotellets udtryk, så gæsterne får en følelse af sammenhæng og oplever en rød tråd imellem hotellets identitet og fitnessfaciliteterne. I forbindelse med flytning til en ny bygning, ville STAY introducere eksklusive fitnessfaciliteter, sauna og dampbad til deres gæster/lejere.
Kim Karlsen, adm. direktør for STAY kommenterer; “Vi har på STAY Bryggen altid stilet efter at give vores lejere en uovertruffen oplevelse, der strækker sig fra vores luksuriøse lejligheder til vores førsteklasses faciliteter. Vi ville dertil gerne etablere et eksklusivt fitnessområde, sauna og dampbad, der kunne matche og overgå forventningerne fra vores lejere”.
Fra cykelkælder til fitnesscenter
De fleste kender STAY konceptet og deres lejligheder, som er lækre og luksuriøse. Alt er i top klasse! Så opgaven blev ikke mindre af, at der skulle etableres et fitnesscenter i cykelkælderen, som ved projektets start var beton og meget lidt indbydende. Loftshøjden var ligeledes noget der skulle tages højde for, da der er ca. 2,45-2,50 meter til loftet.
Kim Karlsen, adm. direktør for STAY kommenterer; “Vi havde en udfordring med blandt andet et lavt loft, men med Fitness Engros’ ekspertise, opnåede vi et tilfredsstillende resultat”.