Hotel-cases er altid spændende, fordi man, som privatperson, ofte selv oplever forskellige fitness-løsninger, når man frekventerer forskellige hoteller. Vi ved fra hotelbranchen, at flere og flere kunder efterspørger fitnessfaciliteter og andre “selvforkælelses”-aktiviteter, og der kræves en højere og højere standard blandt hotelgæsterne.
Hermed er fitnessfaciliteter blevet en integreret del af hotellets overordnede brandingstrategi og hotellerne er helt klar over, at den samlede sum af “selvforkælelses”-aktiviteter, tegner et billede af et hotel, som er værd at besøge, og som tilbyder en luksuriøs og sund livsstil.
Hotel Østerport er vintage og charme pakket ind i modernistisk arkitektur. Hotellet har gennemgået mange forandringer gennem årene, men de oprindelige detaljer er stadig bevaret i kombination med modernitet.
Den røde tråd og kontinuitet er altid ekstremt vigtigt for en forventningsafstemt oplevelse!
Hvis fitnessfaciliteterne ikke lever op til hotellets generelle oplevelse, så trækker det ned, og rummet bliver aldrig ikke en succes. Derfor skulle moderniteten fastholdes og dyrkes i fitnessrummet på Hotel Østerport, som rent positionsmæssigt er placeret som et 3-stjernet hotel.
Opgaven var således at matche deres position - ikke for dyrt, men fyldestgørende med en reel færdig og indbydende løsning. Udfordringen bestod i, at lokalet var et kælderlokale med lavt loft, ventilationsrør i loft og på vægge, som der skulle tages hensyn til.